نامه‌ای از گرگ‌دره

بنده از گرگ های زحمتکش و غیور منطقه گرگ‌دره هستم؛ همان گرگی که در نامه‌ سرگشاده و جنجالی به روسای وقت صدا و سیما و سازمان محیط زیست از تخریب اکوسیستم منطقه گرگ دره در جریان ساخت سریال روزی روزگاری انتقاد کرد.

چند روز پیش در کوهساران، در حالی که تازه از خوردن یک گوزن چاق و چله فارق شده بودم و روی برف دراز کشیده و با لب تاب مشغول وب گردی بودم، در یکی از وبلاگ ها چشمم به نقل قولی از یکی از شما آدم ها به نام آقای توماس هابز افتاد که فرمودند: «انسان، گرگِ انسان است» منظورشان این بود که انسان ها از نظر شرارات و درنده خویی مانند گرگ هستند. این حرف به نظر من کمال بی انصافی و نوعی توهین در حق گرگ های شریف است و من تصمیم گرفتم در چند کلمه، از جامعه گرگ‌ها و سایر حیوانات دفاع کنم.

آقای هابز انسان ها را از لحاظ شرارت به گرگ‌ها تشبیه کردند در حالی که به نظر من انسان ها خیلی شرور هستند و اقلیتی از گرگ ها را ازاین نظر می توان به انسان تشبیه کرد. ما گرگ ها آدم های بدی نیستیم بلکه شما آدم ها خیلی گرگ هستید!

ما گرگ ها به طور غریزی، برای سیر کردن شکم خود و زن بچه مان با جسم ناقص و تنها سلاحمان یعنی دندان یک چیزی مثل بره شکار می کنیم و می خوریم. اما شما چه؟ با یک سلاحی به نام بمب اتم در یک روز دو شهر بزرگ را کاملا نابود کردید و هزاران نفر را به خاک و خون کشیدید و هر چه موجود زنده بود نابود کردید، در کوره های آدم سوزی هزاران نفر را زنده سوزاندید، در جریان دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر هم نوع خود را کشتید.

گمان می کنم استالین، مغول ها، اسکندر مقدونی و صدام آدمیزاد بودند نه موجود دیگر! شما آنها را به حیوان تشبیه می کنید و این ظلم است به حیوان ها! حتی موجوداتی مثل «دراکولا» هم از نظر شرارت به گردپای شما نمی رسند گر چه آنها هم هرچه باشند مخلوق ذهن شما هستند.

در وصف درنده خویی شما آدم ها همین بس که شما آدم ها بر سر این که کدامتان یک تکه پوست {…} را پاره کند جنگ ها به راه انداخید و هزاران نفر را به کشتن دادید در حالی که آن تکه پوست به اندازه کافی موجود بود! واقعا که؟! لطف کنید از این به بعد خودتان را ما نچسبانید که ما عمرا این قدر درنده خو بوده باشیم.

در پایان از مدیر این وبلاگ که جانشان مایه گذاشته و این نامه را منتشر کردند و مترجمم که زحمت ترجمه را کشیدند سپاسگزارم.

 

پی نوشت: این را سال 88 نوشتم.

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید