مهارت تمرکز کردن

از خیلی‌ها می‌شنوم که میگن دوست داریم کتاب بخونیم /ساز یاد بگیریم/ بنویسیم/روی پایان‌نامه‌مون کار کنیم/زبانمون رو تقویت کنیم اما تمرکز نداریم.
خب مسئله اینه که شما قبل از این که برید این مهارت‌ها رو یاد بگیرید و این فعالیت‌ها رو انجام بدید باید مهارت تمرکز کردن رو یاد بگیرید.
اینم چیزی نیست که تو مدرسه و دانشگاه یاد بدن.
این رو باید با مطالعه کتاب‌ها و مقالات مربوطه و بیش از همه کار برای خودتون یاد بگیرید و تقویت کنید.
به جای اینکه مرتب کاری رو شروع کنید و نیمه‌کاره ولش کنید، یک بار برای همیشه این وقت رو بذارید که تمرکز کردن روی یاد بگیرید و در خودتون نهادینه کنید.
سایت متمم از جمله منابعی هست که میتونه کمک کنه.
ولی مهم‌تر از مطالعه اینه که شما یه مدت واقعا حوصله به خرج بدید و تو سر و کله خودتون بزنید و قلق‌های خودتون رو کشف کنید و آزمون و خطا کنید تا به مهارت تمرکز کردن دست پیدا کنید.
مثلا باید کشف کنید چه زمانی از اون روز بهتون تمرکز میده؟ کدوم مکان و محیط؟ کدوم شغل و فعالیت؟ ازکدوم روش و اپلیکشین برای برنامه‌ریزی و ارزیابی استفاده کنید؟ چطوری میتونید به خودتون انگیزه بدید؟ چند ساعت خواب نیاز دارید؟ و …

درباره اهمیت تمرکز کردن و خودانگیزشی همینقدر بگم داشتن این مهارت‌ها هست که یک نفر رو از زیردست و کارمند (که البته در جای خودش ارزشمنده) به فردی تبدیل میکنه که اصطلاحا آقا/خانم خودش هست و کاسبی خودش رو داره و ممکنه چند نفر زیر دستش نون بخورن.

دیدگاه خود را بنویسید